Jeżeli chcesz sprzedać samochód, umieszczając ogłoszenie w sieci, musisz się trochę napracować. Trzeba zadbać o to, by treść zawierała dużo merytorycznych informacji, które zainteresują potencjalnego klienta do zakupu. Warto zadbać również o to, by treść była interesująca i ciekawa. Pisz proste i zrozumiałe zdania. Nie stosuj wypowiedzi wielokrotnie złożonych, bo czytelnik szybko się pogubi i zrezygnuje z czytania oferty.

Pisanie ogłoszenia – od czego zacząć?

Zanim rozpoczniesz pisanie musisz dokładnie się przygotować. Znajdź wszystkie dokumenty dotyczące Twojego samochodu, przypomnij sobie, kiedy go kupiłeś, czy jesteś pierwszym właścicielem, dokładnie prześledź losy auta, które chcesz sprzedać. Przeanalizuj usterki i uszkodzenia, o jakich wiesz, aby nie zataić prawdziwych informacji.

Chcąc sprzedać samochód, korzystając z dobrodziejstw sieci? Musisz napisać skuteczne ogłoszenie. Powinno ono zawierać przede wszystkim rzetelne i merytoryczne informacje o sprzęcie, który przekazujesz na sprzedaż. Opisz stan faktyczny pojazdu, nigdy nie pisz zbyt ogólnie. Konkrety są bardzo istotne. Nie zatajaj także ważnych informacji w opisie, które mogłyby zniechęcić potencjalnego kupca.

Instrukcja pisania oferty sprzedażowej auta

W ogłoszenia dotyczących sprzedaży samochodu, bardzo ważną rolę odgrywają również zdjęcia. Opis powinien być podparty ładnie wykonanymi zdjęciami pokazującymi cały pojazd. Zadbaj również o zbliżenia na ciekawe elementy i ewentualne uszkodzenia samochodu. Trzeba dokładnie przedstawić potencjalnemu klientowi ewentualny problem lub usterkę, by potem nie miał pretensji i nie składał reklamacji.

Co powinno się znaleźć w ogłoszeniu?

W takiej ofercie trzeba umieścić wszelkie dane samochodu, a także opisać dokładnie jego faktyczny stan techniczny, który może decydować o zakupie tego konkretnego pojazdu. 

Wśród najważniejszych informacji znajdują się:

  1. Model samochodu.
  2. Rok produkcji.
  3. Przebieg.
  4. Rodzaj silnika.
  5. Rodzaj skrzyni biegów.
  6. Pochodzenie auta – napisz, gdzie został zakupiony Twój sprzęt i którym jego właścicielem jesteś.
  7. Kolor samochodu.
  8. Dokładny opis wyposażenia samochodu – opisz, jakie dodatkowe wyposażenie i udogodnienia są dostępne w pojeździe.
  9. Dokumenty załączone do sprzedanego pojazdu.
  10. Opis ewentualnych usterek samochodu, wymienionych ważniejszych części i elementów.

Oferta sprzedaży pojazdu – podsumowanie

Pisz krótko, zwięźle i przede wszystkim na temat. Kupca interesują konkretne informacje o sprzedawanym pojeździe, a nie historia jego zakupu lub przesłanki, które sprawiły, że wybierasz właśnie ten model, a nie inny. Nie musisz nikogo informować, jaki jest powód sprzedaży auta. Pamiętaj jednak, że opis samochodu powinien być profesjonalny. Warto przeanalizować ciekawe oferty na portalach internetowych i zainspirować się tymi najlepszymi. Wtedy stworzysz tekst, który zainteresuje niemal każdego, przykuje uwagę i zachęci do lektury. Powodzenia w sprzedaży pojazdu!